Ongelooflijk, in een dorp waar nog geen paar sokken te koop is, is vandaag een hele leuke en best grote Scrapsjop geopend.
De eerste indruk is erg goed: leuke winkel qua uitzien, ruim assortiment (met veel Tim Holtz en Bo Bunny waar je mij dan al mee hebt, want daar werk ik toch het meeste mee) en behulpzaam en vriendelijk niet overdreven "personeel".
Om eerlijk te zijn was ik behoorlijk nieuwsgierig naar de winkel. Zou er dan echt eindelijk een winkel komen in ons dorp waar ik echt iets aan heb? Ik stond dan ook al voor 10 uur netjes te wachten. Wat bijzonder was en wat ik dom genoeg niet zelf bedacht had, was dat het best bijzonder is om bij de echte officiële opening te zijn. Daar waar de eigenaresse een praatje houdt, mensen bedankt en bloemen uitreikt. En natuurlijk het lint doorknipt waarmee de winkel echt geopend was.
De winkel heeft 2 verdiepingen. Beneden is een vrij ruime en gezellige workshopruimte die ze ook als zodanig willen gaan benutten. Erg interessant, want ik vind workshops leuk om te volgen en als het dan nog op een leuke accomodatie in je eigen dorp is, is dat des te interessanter!
Dit hele weekend (vrijdag, zaterdag en zondag) hebben ze in verband met de opening Make&Takes. Vandaag kon je 2 verschillende Make&Takes volgen. Ik heb gekozen voor de Tim Holtz. Hoe kan het ook anders!
Uitgangspunt van onderstaande tag is bruin papier en veel Tim Holtz. De paspop, klosje garen en knoop zijn stanzen van Tim Holtz. Voor de kleuren heb ik Distress Inkt gebruikt (Evergreen Bounce en Vintage Photo). De bruine inkt stempel van de letters en de krullen is van Ranger (Brown en Coffee)
Ik heb express de Evergreen Bounce gebruikt, omdat me die mooi leek, maar ik die zelf niet heb en ik zo de kans had om te kijken hoe de kleur op papier werkt. Erg mooi. Jammer is wel dat hij niet in het standaard assortiment hoort en hij in de winkel dus niet te krijgen was. Maar een winkel die net opent zou het niet goed doen als het een jammer-maar-helaas gaf als antwoord. De eigenaresse gaat dus kijken of ze nog voor mij aan die kleur kan komen. Want wat is hij mooi!
vrijdag 1 juni 2012
woensdag 30 mei 2012
Anne 1 jaar
Aankomende zaterdag wordt Anne 1 jaar. Ikzelf vind Sarah Kay helemaal geweldig en als ik dan een kaartje mag maken voor een meisje dat 1 jaar wordt, kan ik natuurlijk niet anders dan Sarah Kay gebruiken.
De stempel van Sarah Kay is mijn uitgangspunt geweest. Daarnaast wilde ik haar naam erop hebben staan en dat ze 1 jaar wordt. Lijkt me leuk als herinnering, want ik weet dat haar ouders al dat soort kaarten netjes bewaren.
Verder heb ik veel gebruik gemaakt van Glimmer Mist, zowel de blance als gekleurde.
Zowel de vlinder als de bloemen heb ik met Glimmer Mist bespoten. De witte bloem en de vlinder met blance en de onderste bloemen in de kleuren zoals ze te zien zijn.
Voor de tekst die ik op de kaart wilde hebben, ben ik qua vorm uitgegaan van een bloem en van de ronde vormen die ook in de rest van de lay-out te vinden zijn. Ook heb ik de randen van de letters en van de Sarah Kay afdruk met Distress Inkt bewerkt zodat ze beter passend zijn in de lay-out en de kleuren passen bij het designpapier.
De stempel van Sarah Kay. De kleuren heb ik zoveel mogelijk aangepast aan het designpapier met daarbij wel een vintage-touch.
De randen van de vlinders heb ik met Distress Inkt bewerkt zodat ze minder hard in de lay-out overkomen.
De stempel van Sarah Kay is mijn uitgangspunt geweest. Daarnaast wilde ik haar naam erop hebben staan en dat ze 1 jaar wordt. Lijkt me leuk als herinnering, want ik weet dat haar ouders al dat soort kaarten netjes bewaren.
Verder heb ik veel gebruik gemaakt van Glimmer Mist, zowel de blance als gekleurde.
Zowel de vlinder als de bloemen heb ik met Glimmer Mist bespoten. De witte bloem en de vlinder met blance en de onderste bloemen in de kleuren zoals ze te zien zijn.
Voor de tekst die ik op de kaart wilde hebben, ben ik qua vorm uitgegaan van een bloem en van de ronde vormen die ook in de rest van de lay-out te vinden zijn. Ook heb ik de randen van de letters en van de Sarah Kay afdruk met Distress Inkt bewerkt zodat ze beter passend zijn in de lay-out en de kleuren passen bij het designpapier.
De stempel van Sarah Kay. De kleuren heb ik zoveel mogelijk aangepast aan het designpapier met daarbij wel een vintage-touch.
De randen van de vlinders heb ik met Distress Inkt bewerkt zodat ze minder hard in de lay-out overkomen.
woensdag 23 mei 2012
80 Jaar
Hoe hip is dat als je een mailbericht krijg van je oudtante die je uitnodigd voor haar 80e verjaardag! En dan zegt men nog dat oude mensen niet met hun tijd meegaan! Heeft mijn oudtante toch het tegendeel bewezen!
Voor haar verjaardag heb ik uiteraard een kaart gemaakt. Ik dacht meteen aan vlinders en bloemen. Ze heeft niet iets specifieks wat ze doet aan hobby's en dergelijke. De kaart kon dus wat algmener zijn. Ze houdt niet van al te zoete kleuren, maar ook niet van donker. Ik heb geprobeerd een middenweg te vinden. Daarbij was mijn doel om eens wat meer "over elkaar heen" te werken. Ik ben sneller geneigd om alles naast elkaar te doen zodat alles zichtbaar is, maar je krijgt juist een leuk effect als je dingen over elkaar heen maakt.
Ik wilde eerst groot "80" voorop zetten, maar sommige mensen vinden hun leeftijd een gevoelig punt. Aangezien ik niet zeker weet hoe dat bij haar zit, heb ik het maar weggelaten.
Hieronder het resultaat.
Ik heb veel materialen van Tim Holtz gebruikt. De dichte vlingers zijn stanzen van hem. De vleugels heb ik met Distress Inkt bewerkt door er een patroon op te drukken en de randen van inkt te voorzien.
Ook de Paspop en de vogel met kooi zijn stanzen van Tim Holtz net als de krul die om het middel van de Paspop ligt.
De bloemen die vooral bij deze foto duidelijk te zien zijn, zijn echt één van mijn favoriete dingen geworden. Gewone witten, lijkt wel stofachtige bloemen die je met Distress Inkt en Glimmer Mist in alle kleuren kan maken die je maar wil. Vooral met een laagje Glimmer Mist komt er een lichte glas overheen.
Voor haar verjaardag heb ik uiteraard een kaart gemaakt. Ik dacht meteen aan vlinders en bloemen. Ze heeft niet iets specifieks wat ze doet aan hobby's en dergelijke. De kaart kon dus wat algmener zijn. Ze houdt niet van al te zoete kleuren, maar ook niet van donker. Ik heb geprobeerd een middenweg te vinden. Daarbij was mijn doel om eens wat meer "over elkaar heen" te werken. Ik ben sneller geneigd om alles naast elkaar te doen zodat alles zichtbaar is, maar je krijgt juist een leuk effect als je dingen over elkaar heen maakt.
Ik wilde eerst groot "80" voorop zetten, maar sommige mensen vinden hun leeftijd een gevoelig punt. Aangezien ik niet zeker weet hoe dat bij haar zit, heb ik het maar weggelaten.
Hieronder het resultaat.
Ik heb veel materialen van Tim Holtz gebruikt. De dichte vlingers zijn stanzen van hem. De vleugels heb ik met Distress Inkt bewerkt door er een patroon op te drukken en de randen van inkt te voorzien.
Ook de Paspop en de vogel met kooi zijn stanzen van Tim Holtz net als de krul die om het middel van de Paspop ligt.
De bloemen die vooral bij deze foto duidelijk te zien zijn, zijn echt één van mijn favoriete dingen geworden. Gewone witten, lijkt wel stofachtige bloemen die je met Distress Inkt en Glimmer Mist in alle kleuren kan maken die je maar wil. Vooral met een laagje Glimmer Mist komt er een lichte glas overheen.
vrijdag 18 mei 2012
Kaart voor genomineerde
Iemand die ik ken, was genomineerd voor de Dr Peelen Cultuurprijs. Ik was uitgenodigd om bij de uitreiking en presentatie van deze prijs aanwezig te zijn. En dat is toch een kaart waard!
Dubbele moeilijkheid: een mannenkaart voor een bijzondere gelegenheid.
Ikzelf ben erg tevreden over het resultaat. (De ontvanger ook :D) Ik heb gekozen om op de kaart zoveel mogelijk info te zetten die belangrijk kunnen zijn voor de herinnering. Daarbij heb ik de kleuren van inkt en designpapier afgestemd op deze items. Ook de manier van strakker scrappen heb ik gekozen bij het al bestaande logo.
Dubbele moeilijkheid: een mannenkaart voor een bijzondere gelegenheid.
Ikzelf ben erg tevreden over het resultaat. (De ontvanger ook :D) Ik heb gekozen om op de kaart zoveel mogelijk info te zetten die belangrijk kunnen zijn voor de herinnering. Daarbij heb ik de kleuren van inkt en designpapier afgestemd op deze items. Ook de manier van strakker scrappen heb ik gekozen bij het al bestaande logo.
woensdag 9 mei 2012
Schloss Belvedere
In 2004 ben ik met mijn moeder naar Wenen geweest. Daar woont familie van mij waar we konden verblijven.
Al die jaren hebben de foto's ontwikkelt en al in mijn kast gelegen. Ik wilde er iets moois mee doen en niet zomaar standaard in een album plakken met eventueel wat handgeschreven teksten. Maar nooit wist ik precies wat ik wilde.
Een paar jaar terug begon ik met scrappen. Eerst heel voorzichtig met wat kaarten. In september/oktober 2011 heb ik in Heesch workshops gevolgd waaronder één waar we een lay-out met foto's gingen maken. Erg leuk was dat. Maar om dan meteen al met de foto's van Wenen te starten, dat was dan wel weer erg spannend. Vandaar dat ik eerst mijn RMS fotoboek heb gemaakt. En nu die klaar is, durf ik het eindelijk aan om ook mijn fotoboek van Wenen te gaan maken.
Afgelopen vrijdag ben ik naar Heesch gegaan om papier en frutsels te maken en vandaag heb ik de eerste 3 pagina's gemaakt. Deze pagina's horen bij elkaar en gaan allemaal over Sloss Belvedere.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Al die jaren hebben de foto's ontwikkelt en al in mijn kast gelegen. Ik wilde er iets moois mee doen en niet zomaar standaard in een album plakken met eventueel wat handgeschreven teksten. Maar nooit wist ik precies wat ik wilde.
Een paar jaar terug begon ik met scrappen. Eerst heel voorzichtig met wat kaarten. In september/oktober 2011 heb ik in Heesch workshops gevolgd waaronder één waar we een lay-out met foto's gingen maken. Erg leuk was dat. Maar om dan meteen al met de foto's van Wenen te starten, dat was dan wel weer erg spannend. Vandaar dat ik eerst mijn RMS fotoboek heb gemaakt. En nu die klaar is, durf ik het eindelijk aan om ook mijn fotoboek van Wenen te gaan maken.
Afgelopen vrijdag ben ik naar Heesch gegaan om papier en frutsels te maken en vandaag heb ik de eerste 3 pagina's gemaakt. Deze pagina's horen bij elkaar en gaan allemaal over Sloss Belvedere.
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
zaterdag 5 mei 2012
Chibi meisje
En zoals beloofd is dan hier het Chibi meisje:
Maar wat is nu precies Chibi? Ik heb het even op Wikipedia opgezocht en daar krijg ik de volgende beschrijving:
Chibi is een Japans woord met als betekenis 'kort persoon' of 'klein kind'. In manga is chibi een stijl die realistische figuren er 'schattiger' laat uitzien door ze een klein postuur met een groter hoofd en ogen te geven. De term kreeg vooral bekendheid onder anime fans in de Westerse wereld door Chibiusa, een karakter uit de Sailor Moon serie. Chibi hebben minder gedetailleerde kleding en allerlei dingen (zoals strikjes, haarbanden,linten enz.) in hun haar.
Maar wat is nu precies Chibi? Ik heb het even op Wikipedia opgezocht en daar krijg ik de volgende beschrijving:
Chibi is een Japans woord met als betekenis 'kort persoon' of 'klein kind'. In manga is chibi een stijl die realistische figuren er 'schattiger' laat uitzien door ze een klein postuur met een groter hoofd en ogen te geven. De term kreeg vooral bekendheid onder anime fans in de Westerse wereld door Chibiusa, een karakter uit de Sailor Moon serie. Chibi hebben minder gedetailleerde kleding en allerlei dingen (zoals strikjes, haarbanden,linten enz.) in hun haar.
donderdag 3 mei 2012
Eerste Fimo werk
Vroeger knutselde ik redelijk graag. Ik vond niet dat ik er goed in was, waardoor ik nog wel eens wat liet liggen. Maar wat ik nog goed weet, is dat ik voor mijn verjaardagsfeestje een keer heb gewerkt met fimo klei.
Tijdens mijn studie muziektherapie moesten we ook kennis maken met andere creatieve therapieën. De keuze was dan drama of beeldend. Drama was voor mij inderdaad letterlijk een drama, dus ik probeerde altijd bij beeldend terecht te komen. Mede omdat ik dat medium geweldig vind. Ik heb bijvoorbeeld ook hoofdvak tekenen gedaan op de Havo. Bij beeldend therapie vond ik het werken met klei altijd fantastisch. Klei die eerst hard is en langzaam in je handen door warmte soepel wordt en je het kan vormen zoals je het wil. Zelfs zonder een idee van te voren te hebben en maar gewoon te beginnen, krijg je de mooiste creaties.
Door omstandigheden moet ik op zoek naar rustige activiteiten die ik leuk vind om te doen. Ik kan niet hele vakanties, weekenden en avonden zitten scrappen, dus ik wilde nog wat anders zoeken. Zo ben ik bij Fimo terecht gekomen. Of het echt mijn ding gaat worden, zal de tijd me moeten leren. Ik heb vandaag mijn eerste creatie gemaakt en dat was leuk om te doen.
Ik ben maar begonnen met iets wat niet al te moeilijk is. Het zou vervelend zijn als ik met iets moeilijks zou beginnen wat misschien nergens op zou lijken. Een leuk resultaat van een eerste werkstukje is toch altijd wel erg fijn. Daarom heb ik gekozen voor een eendje.
Wat nog op mijn lijstje staat wat me leuk lijkt om te maken, zijn Chibi poppetjes. En als je je nu afvraagt wat dat zijn...kwestie van mijn blog goed in de gaten houden! ;-) De kans is vrij groot dat mijn volgende creatie een Chibi meisje wordt...
Tijdens mijn studie muziektherapie moesten we ook kennis maken met andere creatieve therapieën. De keuze was dan drama of beeldend. Drama was voor mij inderdaad letterlijk een drama, dus ik probeerde altijd bij beeldend terecht te komen. Mede omdat ik dat medium geweldig vind. Ik heb bijvoorbeeld ook hoofdvak tekenen gedaan op de Havo. Bij beeldend therapie vond ik het werken met klei altijd fantastisch. Klei die eerst hard is en langzaam in je handen door warmte soepel wordt en je het kan vormen zoals je het wil. Zelfs zonder een idee van te voren te hebben en maar gewoon te beginnen, krijg je de mooiste creaties.
Door omstandigheden moet ik op zoek naar rustige activiteiten die ik leuk vind om te doen. Ik kan niet hele vakanties, weekenden en avonden zitten scrappen, dus ik wilde nog wat anders zoeken. Zo ben ik bij Fimo terecht gekomen. Of het echt mijn ding gaat worden, zal de tijd me moeten leren. Ik heb vandaag mijn eerste creatie gemaakt en dat was leuk om te doen.
Ik ben maar begonnen met iets wat niet al te moeilijk is. Het zou vervelend zijn als ik met iets moeilijks zou beginnen wat misschien nergens op zou lijken. Een leuk resultaat van een eerste werkstukje is toch altijd wel erg fijn. Daarom heb ik gekozen voor een eendje.
Wat nog op mijn lijstje staat wat me leuk lijkt om te maken, zijn Chibi poppetjes. En als je je nu afvraagt wat dat zijn...kwestie van mijn blog goed in de gaten houden! ;-) De kans is vrij groot dat mijn volgende creatie een Chibi meisje wordt...
Abonneren op:
Posts (Atom)




















