donderdag 3 mei 2012

Eerste Fimo werk

Vroeger knutselde ik redelijk graag. Ik vond niet dat ik er goed in was, waardoor ik nog wel eens wat liet liggen. Maar wat ik nog goed weet, is dat ik voor mijn verjaardagsfeestje een keer heb gewerkt met fimo klei.
Tijdens mijn studie muziektherapie moesten we ook kennis maken met andere creatieve therapieën. De keuze was dan drama of beeldend. Drama was voor mij inderdaad letterlijk een drama, dus ik probeerde altijd bij beeldend terecht te komen. Mede omdat ik dat medium geweldig vind. Ik heb bijvoorbeeld ook hoofdvak tekenen gedaan op de Havo. Bij beeldend therapie vond ik het werken met klei altijd fantastisch. Klei die eerst hard is en langzaam in je handen door warmte soepel wordt en je het kan vormen zoals je het wil. Zelfs zonder een idee van te voren te hebben en maar gewoon te beginnen, krijg je de mooiste creaties.
Door omstandigheden moet ik op zoek naar rustige activiteiten die ik leuk vind om te doen. Ik kan niet hele vakanties, weekenden en avonden zitten scrappen, dus ik wilde nog wat anders zoeken. Zo ben ik bij Fimo terecht gekomen. Of het echt mijn ding gaat worden, zal de tijd me moeten leren. Ik heb vandaag mijn eerste creatie gemaakt en dat was leuk om te doen.

Ik ben maar begonnen met iets wat niet al te moeilijk is. Het zou vervelend zijn als ik met iets moeilijks zou beginnen wat misschien nergens op zou lijken. Een leuk resultaat van een eerste werkstukje is toch altijd wel erg fijn. Daarom heb ik gekozen voor een eendje.


Wat nog op mijn lijstje staat wat me leuk lijkt om te maken, zijn Chibi poppetjes. En als je je nu afvraagt wat dat zijn...kwestie van mijn blog goed in de gaten houden! ;-) De kans is vrij groot dat mijn volgende creatie een Chibi meisje wordt...

5 opmerkingen:

  1. Wat een leukie.... ik heb ook wel eens met fimo gewerkt en het is inderdaad erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vind m een schatje..
    En inderdaad fimo is erg leuk.
    Ik heb het een tijdje gedaan maar ik was het op een gegeven moment helemaal beu... Hahaha

    1 opmerking hoop dat je dat neit vervelend vind maar ik vind dat lila vrij lastig te lezen op dat paars
    Verder succes met je volgende project houd je blog in de gaten want ben benieuwd wat het is en kan wel googlen maar wacht wel op jou vind ik leuker denk ik hah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje lijkt me best een gepriegel maar wel leuk om te doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverdje, ik heb een keer met Fimo gewerkt maar dat gepriegel is mijn ding niet. Hierdoor vind ik het juist heel bijzonder als je dit soort priegeleendjes kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel allemaal.
    En Femke: opmerkingen zijn altijd welkom hoor! Ik zal er eens naar gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen