woensdag 23 mei 2012

80 Jaar

Hoe hip is dat als je een mailbericht krijg van je oudtante die je uitnodigd voor haar 80e verjaardag! En dan zegt men nog dat oude mensen niet met hun tijd meegaan! Heeft mijn oudtante toch het tegendeel bewezen!

Voor haar verjaardag heb ik uiteraard een kaart gemaakt. Ik dacht meteen aan vlinders en bloemen. Ze heeft niet iets specifieks wat ze doet aan hobby's en dergelijke. De kaart kon dus wat algmener zijn. Ze houdt niet van al te zoete kleuren, maar ook niet van donker. Ik heb geprobeerd een middenweg te vinden. Daarbij was mijn doel om eens wat meer "over elkaar heen" te werken. Ik ben sneller geneigd om alles naast elkaar te doen zodat alles zichtbaar is, maar je krijgt juist een leuk effect als je dingen over elkaar heen maakt.
Ik wilde eerst groot "80" voorop zetten, maar sommige mensen vinden hun leeftijd een gevoelig punt. Aangezien ik niet zeker weet hoe dat bij haar zit, heb ik het maar weggelaten.

Hieronder het resultaat.


Ik heb veel materialen van Tim Holtz gebruikt. De dichte vlingers zijn stanzen van hem. De vleugels heb ik met Distress Inkt bewerkt door er een patroon op te drukken en de randen van inkt te voorzien.
Ook de Paspop en de vogel met kooi zijn stanzen van Tim Holtz net als de krul die om het middel van de Paspop ligt.


De bloemen die vooral bij deze foto duidelijk te zien zijn, zijn echt één van mijn favoriete dingen geworden. Gewone witten, lijkt wel stofachtige bloemen die je met Distress Inkt en Glimmer Mist in alle kleuren kan maken die je maar wil. Vooral met een laagje Glimmer Mist komt er een lichte glas overheen.

1 opmerking: