Iemand die ik ken, was genomineerd voor de Dr Peelen Cultuurprijs. Ik was uitgenodigd om bij de uitreiking en presentatie van deze prijs aanwezig te zijn. En dat is toch een kaart waard!
Dubbele moeilijkheid: een mannenkaart voor een bijzondere gelegenheid.
Ikzelf ben erg tevreden over het resultaat. (De ontvanger ook :D) Ik heb gekozen om op de kaart zoveel mogelijk info te zetten die belangrijk kunnen zijn voor de herinnering. Daarbij heb ik de kleuren van inkt en designpapier afgestemd op deze items. Ook de manier van strakker scrappen heb ik gekozen bij het al bestaande logo.
vrijdag 18 mei 2012
woensdag 9 mei 2012
Schloss Belvedere
In 2004 ben ik met mijn moeder naar Wenen geweest. Daar woont familie van mij waar we konden verblijven.
Al die jaren hebben de foto's ontwikkelt en al in mijn kast gelegen. Ik wilde er iets moois mee doen en niet zomaar standaard in een album plakken met eventueel wat handgeschreven teksten. Maar nooit wist ik precies wat ik wilde.
Een paar jaar terug begon ik met scrappen. Eerst heel voorzichtig met wat kaarten. In september/oktober 2011 heb ik in Heesch workshops gevolgd waaronder één waar we een lay-out met foto's gingen maken. Erg leuk was dat. Maar om dan meteen al met de foto's van Wenen te starten, dat was dan wel weer erg spannend. Vandaar dat ik eerst mijn RMS fotoboek heb gemaakt. En nu die klaar is, durf ik het eindelijk aan om ook mijn fotoboek van Wenen te gaan maken.
Afgelopen vrijdag ben ik naar Heesch gegaan om papier en frutsels te maken en vandaag heb ik de eerste 3 pagina's gemaakt. Deze pagina's horen bij elkaar en gaan allemaal over Sloss Belvedere.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Al die jaren hebben de foto's ontwikkelt en al in mijn kast gelegen. Ik wilde er iets moois mee doen en niet zomaar standaard in een album plakken met eventueel wat handgeschreven teksten. Maar nooit wist ik precies wat ik wilde.
Een paar jaar terug begon ik met scrappen. Eerst heel voorzichtig met wat kaarten. In september/oktober 2011 heb ik in Heesch workshops gevolgd waaronder één waar we een lay-out met foto's gingen maken. Erg leuk was dat. Maar om dan meteen al met de foto's van Wenen te starten, dat was dan wel weer erg spannend. Vandaar dat ik eerst mijn RMS fotoboek heb gemaakt. En nu die klaar is, durf ik het eindelijk aan om ook mijn fotoboek van Wenen te gaan maken.
Afgelopen vrijdag ben ik naar Heesch gegaan om papier en frutsels te maken en vandaag heb ik de eerste 3 pagina's gemaakt. Deze pagina's horen bij elkaar en gaan allemaal over Sloss Belvedere.
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
zaterdag 5 mei 2012
Chibi meisje
En zoals beloofd is dan hier het Chibi meisje:
Maar wat is nu precies Chibi? Ik heb het even op Wikipedia opgezocht en daar krijg ik de volgende beschrijving:
Chibi is een Japans woord met als betekenis 'kort persoon' of 'klein kind'. In manga is chibi een stijl die realistische figuren er 'schattiger' laat uitzien door ze een klein postuur met een groter hoofd en ogen te geven. De term kreeg vooral bekendheid onder anime fans in de Westerse wereld door Chibiusa, een karakter uit de Sailor Moon serie. Chibi hebben minder gedetailleerde kleding en allerlei dingen (zoals strikjes, haarbanden,linten enz.) in hun haar.
Maar wat is nu precies Chibi? Ik heb het even op Wikipedia opgezocht en daar krijg ik de volgende beschrijving:
Chibi is een Japans woord met als betekenis 'kort persoon' of 'klein kind'. In manga is chibi een stijl die realistische figuren er 'schattiger' laat uitzien door ze een klein postuur met een groter hoofd en ogen te geven. De term kreeg vooral bekendheid onder anime fans in de Westerse wereld door Chibiusa, een karakter uit de Sailor Moon serie. Chibi hebben minder gedetailleerde kleding en allerlei dingen (zoals strikjes, haarbanden,linten enz.) in hun haar.
donderdag 3 mei 2012
Eerste Fimo werk
Vroeger knutselde ik redelijk graag. Ik vond niet dat ik er goed in was, waardoor ik nog wel eens wat liet liggen. Maar wat ik nog goed weet, is dat ik voor mijn verjaardagsfeestje een keer heb gewerkt met fimo klei.
Tijdens mijn studie muziektherapie moesten we ook kennis maken met andere creatieve therapieën. De keuze was dan drama of beeldend. Drama was voor mij inderdaad letterlijk een drama, dus ik probeerde altijd bij beeldend terecht te komen. Mede omdat ik dat medium geweldig vind. Ik heb bijvoorbeeld ook hoofdvak tekenen gedaan op de Havo. Bij beeldend therapie vond ik het werken met klei altijd fantastisch. Klei die eerst hard is en langzaam in je handen door warmte soepel wordt en je het kan vormen zoals je het wil. Zelfs zonder een idee van te voren te hebben en maar gewoon te beginnen, krijg je de mooiste creaties.
Door omstandigheden moet ik op zoek naar rustige activiteiten die ik leuk vind om te doen. Ik kan niet hele vakanties, weekenden en avonden zitten scrappen, dus ik wilde nog wat anders zoeken. Zo ben ik bij Fimo terecht gekomen. Of het echt mijn ding gaat worden, zal de tijd me moeten leren. Ik heb vandaag mijn eerste creatie gemaakt en dat was leuk om te doen.
Ik ben maar begonnen met iets wat niet al te moeilijk is. Het zou vervelend zijn als ik met iets moeilijks zou beginnen wat misschien nergens op zou lijken. Een leuk resultaat van een eerste werkstukje is toch altijd wel erg fijn. Daarom heb ik gekozen voor een eendje.
Wat nog op mijn lijstje staat wat me leuk lijkt om te maken, zijn Chibi poppetjes. En als je je nu afvraagt wat dat zijn...kwestie van mijn blog goed in de gaten houden! ;-) De kans is vrij groot dat mijn volgende creatie een Chibi meisje wordt...
Tijdens mijn studie muziektherapie moesten we ook kennis maken met andere creatieve therapieën. De keuze was dan drama of beeldend. Drama was voor mij inderdaad letterlijk een drama, dus ik probeerde altijd bij beeldend terecht te komen. Mede omdat ik dat medium geweldig vind. Ik heb bijvoorbeeld ook hoofdvak tekenen gedaan op de Havo. Bij beeldend therapie vond ik het werken met klei altijd fantastisch. Klei die eerst hard is en langzaam in je handen door warmte soepel wordt en je het kan vormen zoals je het wil. Zelfs zonder een idee van te voren te hebben en maar gewoon te beginnen, krijg je de mooiste creaties.
Door omstandigheden moet ik op zoek naar rustige activiteiten die ik leuk vind om te doen. Ik kan niet hele vakanties, weekenden en avonden zitten scrappen, dus ik wilde nog wat anders zoeken. Zo ben ik bij Fimo terecht gekomen. Of het echt mijn ding gaat worden, zal de tijd me moeten leren. Ik heb vandaag mijn eerste creatie gemaakt en dat was leuk om te doen.
Ik ben maar begonnen met iets wat niet al te moeilijk is. Het zou vervelend zijn als ik met iets moeilijks zou beginnen wat misschien nergens op zou lijken. Een leuk resultaat van een eerste werkstukje is toch altijd wel erg fijn. Daarom heb ik gekozen voor een eendje.
Wat nog op mijn lijstje staat wat me leuk lijkt om te maken, zijn Chibi poppetjes. En als je je nu afvraagt wat dat zijn...kwestie van mijn blog goed in de gaten houden! ;-) De kans is vrij groot dat mijn volgende creatie een Chibi meisje wordt...
woensdag 2 mei 2012
Verjaardagkaart man
Hoe moeilijk is het als scrapper om een mannenkaart te maken. Met regelmaat zie ik op het forum weer berichtjes verschijnen van scrappers die hiermee stoeien.
En dan ben ik nog iemand die het liefst niets standaards wil maken, maar net weer anders. En helaas, deze keer is het toch een standaard mannenkaart geworden. Voor het feit dat het een mannenkaart is, ben ik er redelijk tevreden over. Voor het niveau van scrappen an sich....dat kan beter. Absoluut niet één van mijn mooiste kaarten. Maar ach, ook op het gebied van mannenkaarten kun je je ontwikkelen!
En dan ben ik nog iemand die het liefst niets standaards wil maken, maar net weer anders. En helaas, deze keer is het toch een standaard mannenkaart geworden. Voor het feit dat het een mannenkaart is, ben ik er redelijk tevreden over. Voor het niveau van scrappen an sich....dat kan beter. Absoluut niet één van mijn mooiste kaarten. Maar ach, ook op het gebied van mannenkaarten kun je je ontwikkelen!
RMS boek kaft
Voor de kaft heb ik de kleuren van het logo van de RMS als uitgangspunt genomen. Vooral het oranje wilde ik daaruit naar voren hebben. Dit geeft een vrolijke en krachtige uitstraling.
Verder is het designpapier wat ik gebruikt heb qua kleuren perfect passend bij het logo. Het is ook echter relatief druk. Daarom heb ik ervoor gekozen geen extra versieringen op de kaft te gebruiken. Mede ook door de functionaliteit van een kaft.
Aan de binnenkant van de kaft heb ik het programma van de RMS gezet.
De achterkant van de kaft (binnenzijde). Hier heb ik de lijst met mensen die mee hebben gewerkt aan de RMS als herinnering geplaatst.
De kaft helemaal achteraan heb ik zo eenvoudig mogelijk gelaten, maar uiteraard wel de kleuren overgenomen die in de vormgeving van de hele kaft zijn gebruikt.
En dan na 4 maanden "hard" werken is het RMS boek af. Mijn eerste fotoboek die ik compleet zelfstandig gemaakt heb. En dan kan ik stiekem wel zeggen dat ik erg trots ben op het eindresultaat.
En nu op naar de volgende 2 boeken die ik nog wil maken, want de ideeën zijn er nog in overvloed!
Verder is het designpapier wat ik gebruikt heb qua kleuren perfect passend bij het logo. Het is ook echter relatief druk. Daarom heb ik ervoor gekozen geen extra versieringen op de kaft te gebruiken. Mede ook door de functionaliteit van een kaft.
Aan de binnenkant van de kaft heb ik het programma van de RMS gezet.
De achterkant van de kaft (binnenzijde). Hier heb ik de lijst met mensen die mee hebben gewerkt aan de RMS als herinnering geplaatst.
De kaft helemaal achteraan heb ik zo eenvoudig mogelijk gelaten, maar uiteraard wel de kleuren overgenomen die in de vormgeving van de hele kaft zijn gebruikt.
En dan na 4 maanden "hard" werken is het RMS boek af. Mijn eerste fotoboek die ik compleet zelfstandig gemaakt heb. En dan kan ik stiekem wel zeggen dat ik erg trots ben op het eindresultaat.
En nu op naar de volgende 2 boeken die ik nog wil maken, want de ideeën zijn er nog in overvloed!
RMS boek pagina 11 en 12
En ook de laatste pagina's zijn af van het RMS boek. Deze 2 pagina's zijn gewijd aan het nummer Sombody To Love. Het nummer vind ik een stoer karakter hebben, maar in de foto's is de kleur paars en zwart overheersend. Ik heb daarmee bij deze lay-out geprobeerd het een beetje stoer te maken met de kleuren van de foto's. Weinig extra versierselen, maar wat strakker.
Pagina 11:
Pagina 12
Abonneren op:
Posts (Atom)



















